hang jij daar al lang?

Hebben jullie ook van die plekken in huis die als het ware bij het huis zelf en niet bij je inboedel lijken te horen?

Mijn klus van de dag is een plankje met boeken waar ik elke dag langs kom. OK, het kan zijn dat ik op dat moment niet goed wakker ben omdat het onderweg naar mijn slaapkamer is, maar toch.
Het plankje valt me eigenlijk nooit op en daardoor had zich een prachtig laagje stof op de boeken genesteld.

Stofzuiger en een lapje mee en welgeteld twee boeken heb ik terug gezet omdat ik ze nog wil lezen.

Twee 'gidsjes' kunnen gewoon bij het oud papier, drie 'gidsjes' ga ik zo direct even doorlezen. Lekker naast een snorrend kacheltje want het is guur. Brilletje op, glaasje drinken, dat moet lukken.

En dan zijn er nog twee stapeltjes over.
De kleinste heb ik apart gelegd om op internet te verkopen, de grootste stapel mag van mij ook in de verkoop maar helaas, daar ga ik niet over. Manlief mag daar naar kijken  (ik heb hem al wel voorzichtig gezegd dat we wel met wat minder boeken in huis toe kunnen:)) en hopelijk zegt hij dat ze allemaal uit huis mogen.

Omdat twee boeken op zo'n plankje best kaal is, ga ik daar maar eens de boeken verzamelen die ik nog wil lezen.

2 opmerkingen:

  1. Leuk plankje hoor. Grappig dat je soms zo gewend bent aan zaken zoals ze zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van dit soort bijzondere meubels! Maar als er geen plank boven de boeken is, dan vangen ze inderdaad veel stof. Het gemakkelijst vindt ik hiervoor de stofzuiger met borstelopzetstuk. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen