Harrie snapt het

Harrie is onze (bijna)vijfjarige knorrige dikke kater. Dat knorrig was hij altijd al wel een beetje maar met de komst van kitten Columbus is het vele malen verergerd.  Dus het liefst trekt hij zich terug op zolder om de hele dag lekker te slapen. De rest van de tijd vermaakt hij zich buiten. Dat de temperaturen in de lift zaten was aan hem te merken want de buitentijd wordt steeds langer.

Vanochtend had ik weer een zondagochtend die ik eigenlijk niet wil. Het bijlopen van een in de afgelopen week versloft huishouden. Eerder was het bijna standaard dat ik op die ochtend aan de poets was maar het is een tijd lang gelukt om gewoon lekker te kunnen lummelen. Maar met een andere baan zoeken gaat veel tijd gemoeid. Dus het was weer zo ver. Mopperdemopper op mezelf want ik wil het niet. De kids lummelen rond cq zijn druk met school (ook opgespaard) en manlief is aan het fietsen.

De kattenbakken zijn ondertussen schoon, er draait een was en een vaatwasser. De badkamer is gedweild. Al dagen wil ik de woonkamer dweilen maar het komt telkens niet uit. Opeens besluit ik het vandaag bewust te laten voor wat het is. Dinsdag kan het ook wel. Want opeens zie ik mijn mopperende Harrie bezig met wat ik ook wil op zondag. Lekker genieten!


Oh wat is het lekker weer. Straks zal ik vast eens wat kleine klusjes in de tuin aanpakken maar nu doe ik bijna zoals Harrie. Lekker met wat drinken en een stapeltje tijdschriften in het zonnetje zitten.
Vandaag zal ik een huishoudplannetje voor de komende week schrijven, zodat ik weer helemaal bij raak. Want het schijnt eind van de week mooi weer te worden en daar wil ik natuurlijk bij zijn:)

Zoals ik altijd tegen Harrie zeg, mopper niet zo, kijk eens hoe grappig Cootje is. De vertaling naar mezelf is: Mopper niet zo, even doorzetten en dan is het tijd voor wat leuks.

Fijne zondag verder!

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij heb je hier iets belangrijks aangestipt... Ageren en niet reageren. En je niet druk maken over dingen, voordat ze aan de beurt zijn. Dit is waar ik uiteindelijk ook heen wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet te steng zijn voor jezelf hoor... de boog kan niet altijd gespannen zijn. En zo te lezen was je alweer goed op weg gisterenochtend!!

    BeantwoordenVerwijderen